קייטרינג-בשרי-על-האש-קיטרינג-המנגליסטים

מתכון לסטייק אנטריקוט על האש

תוכן עניינים

מתכון-לסטייק-אנטריקוט-על-האש

בשביל להכין סטייק טוב על האש צריך קודם כל מנגל מקצועי.

מנגל מקצועי הוא מנגל גחלים אשר מחמם את הבשר עם גחלים לוהטות ואיכותיות!

(כאלה שלא משאירות עשן וטעם לוואי על הבשר)

גחלים מקצועיים אפשר למצוא בכל חנות קמפינג או פשוט לחפש באינטרנט אחר ספק גחלים מובחר.

אחרי שהדלקנו את הגחלים אנו שמים את רשת המנגל מעל הגחלים ונותנים לה להתחמם.

(אגב רצוי באמצעות שמן לבישול ונייר ולא באמצעות מדליקים כימים למיניהם כי גם הם פוגעים בטעם הבשר)

לאחר כמה דקות של חימום יש לשמן את הרשת עם בצל ושמן לטיגון ולאחר שנתחיל להריח את ריח הבצל על האש אפשר להתחיל לשים את הסטייקים על הגריל.

רוטב לסטייק אנטריקוט על האש

בשביל לעשות סטייק אנטריקוט טוב על האש באמת שלא צריך הרבה מעבר לחתיכה איכותית של אנטריקוט, זו רשימה קצרה של מצרכים שהוספנו בשביל לעשות חגיגת טעמים עם אנטריקוט.

  • סטייק אנטריקוט מבשר טרי ומשובח, זה שעולה לפחות 120 שח לקילו. הבשר צריך להיות טרי ולא קפוא ועליו להיות משויש בצורה יפה על ידי אזורים זהים של בשר בצבע לבן (השומן) ואזורים של בשר בצבע אדום (השריר עצמו)
  • ערכת תיבול מקצועית ופשוטה: מלח גס ופלפל שחור. שימו לב שאנו מכינים את המתכון על פי הגרסה הדרום אמריקאי ולכן נשים את המלח והפלפל רק בסוף הצליה

  • מנגל גחלים (איכותיים) לוהט וחם
  •  שמן קנולה
  • חצי בצל
נגן וידאו

מתכון לסטייק אנטריקוט על האש – אופן ההכנה 

שמים את חתיכות הסטייק על רשת המנגל (חשוב שגודלן לא יהיה יותר מ 300 גרם כל אחת).

נותנים להם צריבה שווה מכל צד, מבחינת הזמן משהו כמו 8 דקות בכל צד של הסטייק.

לאחר שמונה דקות שמים תערובת של מלח ופלפל על הסטייק מצד אחד ונותנים לסטייק עוד דקה אחת להישאר על אותו הצד (בזמן זה התבלינים נמסים ונספגים בבשר) עכשיו הופכים את הסטייק על צידו השני וחוזרים על אותה הפעולה.

לאחר כ 18 דקות אפשר להוריד את הבשר מהגריל, לשים אותו בצלחת ולהסתכל מה מידת הצבע שלו. בשיטה זו נדע מה היא מידת העשיה הנכונה לכם (אי אפשר לתת נתוני זמן מדוייקים לכל מידת עשייה מכיוון שמקור החום שונה מגריל לגריל. זאת הסיבה שגם בקייטרינג לאירועים בבית , תמיד נתעקש לעבוד עם המנגל פחמים שלנו). באופן כללי צבע בשר אדמדם או ורדרד שם אותנו באזור מידת עשיה של מדיום וניתן להגיש אותו למי שאוהב מדיום.אם צבעו לבן, או בהיר ניתן להציע את החתיכה למי שאוהב מידת עשייה וול. כמובן שבתוך מידות עשיה אלה ישנן עוד דרגות הכנה אך לא ניכנס אליהם במתכון זה. מומלץ להגיש את הבשר על כלים מיוחדים (פרגי’טות) השומרים על החום ולאכול אותו בסמוך ככל האפשר לסיום צלייתו.

מתכון סטייק אנטריקוט על האש

בשביל להכין סטייק טוב על האש צריך קודם כל מנגל מקצועי. מנגל מקצועי הוא מנגל גחלים אשר מחמם את הבשר עם גחלים לוהטות ואיכותיות (כאלה שלא משאירות עשן וטעם לוואי על הבשר) גחלים מקצועיים אפשר למצוא בכל חנות קמפינג או פשוט לחפש באינטרנט אחר ספק גחלים מובחר.

המלצת הגשה לסטייק על האש​

אנו בקייטרינג המנגליסטים מגישים את הסטייק שלנו בליווי תפוח אדמה אפוי בתנור, רוזמרין ושמן זית. אנו יודעים כי בשר טוב לא צריך מסביבו הרבה תוספות ולכן מומלץ לא להגיש יותר מתוספת אחת. אפשר סלט ירוק וצימיצורי ובעיקרון כל דבר שאתם אוהבים עם הבשר שלכם.

דילוג לתוכן